Vissa känner oss som Returpack och andra som Pantamera och alla har lika rätt. Enkelt uttryckt kan man säga att Returpack driver och utvecklar pantsystemet och har skapat Pantamera för att kommunicera med konsumenterna.
Det är två olika varumärken som spelar olika roller. Vi behöver kunna skilja på dem där det går, men också kunna bejaka deras gemensamma rötter.
Pantamera är den glada och peppiga personen som pushar oss alla att panta mera, medan Returpack är den inspirerande läraren som visar oss vägen mot en hållbar framtid.
Returpack
är en hållbarhetspionjär!
En erfaren, nyskapande rättvis person, med hållbarhet i sitt dna och som är bäst i klassen.
Returpacks varumärkeslöfte
För professionella intressenter som tar ansvar för pantsystemet och som känner sig stolta över att Sverige på ett resurseffektivt och klimatsmart sätt samlar in och återvinner alla burkar och flaskor, är Returpack en hållbarhetspionjär som med erfarenhet och nyskapande driver ett av världens bästa pantsystem.
Pantamera
är en peppare!
I världsklass. Är kommunikativ och en möjliggörare. Har framtidstro och glimten i ögat.
Pantameras varumärkeslöfte
För miljömedvetna konsumenter som enkelt vill dra sitt strå till stacken, är Pantamera en möjliggörare som med världens bästa pantsystem gör gott för miljön, plånboken och framtiden och som med sin kommunikativa förmåga, framtidstro och glimten i ögat får människor att känna sig inspirerade, lite smarta och nöjda med sig själva när de pantar.
Om du vill lära dig mer om Pantameras och Returpacks likheter och olikheter spana in vår digitala varumärkesskola här.